Friday, October 31, 2008

Aku Bebas

Aku Bebas
“Suka hati aku la nak buat ape! Kan aku dah besar…”
“Hidup kat universiti ni dah bebas, suka hati la kita nak buat ape pun…dah tak terikat dengan peraturan…kalau ade pun sikit sangat je…”
“Bebas”. Kehidupan di universiti memang ada kalanya bebas. Dan ramai yang mengambil kesempatan ini untuk melakukan perkara yang mereka tidak boleh lakukan di sekolah dahulu terutama di sekolah…khususnya sekolah asrama.
Ke mana arah tuju kita? Hanya kita yang dapat tentukan…sama ada berhijrah kepada baik atau buruk.
Dan kali ini saya minta maaf (sbnrnya x payah kut), ramai yang menjadikan universiti tempat memadu kasih, bercinta, couple. Ramai yang berjaya hingga ke jinjang pelamin, tapi lagi ramai yang tersungkur di tengah jalan…
Antara dua jalan yang mana akan kita pilih? Hijrah kearah kebaikan atau keburukan. Mulakan kembali diri kita. Belajar daripada kesalahan, itulah hidup yang sebenar….
Pilih salah satu…dan kita wajib memilih yang baik kerana kita semua mahukan yang terbaik….Dulu jika pernah tersungkur, sama-samalah kita tinggalkan. Buang yang keruh, ambil yang jernih…Mulakan kembali diri kita…
“Jauhi Ikhtilat”
Moga Allah memelihara kita.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...