Saturday, August 15, 2009

Masanya Telah Tiba

Assalamualaikum…Dah lama tak update blog..Cuti membuatkan aku sukar untuk melayari internet. Sekali-sekala je dapat pergi cc..Tu pun untuk check email. Sudah hampir sebulan lebih aku berada di rumah. Agak bosan, tapi Alhamdulillah masa lapang dapat jugak aku isi dengan membaca buku-buku agama yang telah lama dibeli. Aku berjaya akhirnya membeli salah satu kitab kegemaran aku selain Tanbihul Ghafilin dan Fiqh Sunnah; iaitu kitab Riyadhus Solihin. Bagi aku kitab ini memang istimewa kerana banyak sunnah Rasulullah s.a.w. ada dalam kitab ini.

Cuti masih berbaki beberapa hari, sebelum aku sambung belajar kembali. Masa untuk mengukuhkan bekalan sebelum dibawa ke negeri orang. Negeri yang asing budayanya bagi kita. Negeri yang hampir hancur institusi keluarganya, hancur akhlaknya, tapi aku amat yakin, di negeri inilah Islam akan bangkit kembali…Sebagaimana sunnatullah dakwah. Sepertimana para Sahabat r.a. Mereka hidup dalam jahiliyyah. Sinar Islamlah yang merubah hidup mereka. Sudah berapa ramai manusia berbondong-bondong memeluk Islam di negeri ini. Inilah tanda kebangkitannya.

Situasi amat berbeza di Malaysia. Sudah berpuluh ribu manusia telah murtad,walaupun kita mungkin sukar untuk percaya. Doakan aku rakan sekalian. Supaya Allah teguhkan iman aku dan tetapkan aku atas jalan ini…Aku pergi membawa misi. Bukan hanya belajar tapi misi sebenar aku adalah dakwah. Mudah-mudahan serba sedikit ilmu daripada FCR dapat aku aplikasikan. Dakwah bermula daripada akhlak yang baik. Dan aku harus memulakannya pada diri aku…Dan masanya telahpun tiba. Ayuh kita gegarkan bumi Amerika! Moga aku terus tsabat di jalan ini..Doakan aku dan doakan hidayah kepada seluruh alam….Moga Islam terus berdiri utuh di hati aku dan di seluruh pelusuk dunia…

"Hai kaum kami, terimalah (seruan) orang yang menyeru kepada Allah dan berimanlah kepadaNya, niscaya Allah akan mengampuni dosa-dosa kamu dan melepaskan kamu dari azab yang pedih". (Surah Al-Ahqaaf: 31)

1 comment:

pokok said...

salam
moga terus tsabat dan dipermudahkan urusan.
doakan untuk yang lain juga
ameen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...